SEOletter #8

[SEOletter#8]馃敟 Update w Google Search Console, porady SEO od ekspert贸w i zmiany w wynikach wyszukiwania!

馃帀 Szansa na wygranie bonu na Allegro o warto艣ci 500 z艂!

Chcesz zdoby膰 bon na zakupy o warto艣ci 500 z艂? Dowiedz si臋, jak 艂atwo mo偶esz go zdoby膰, anga偶uj膮c si臋 w nasz膮 spo艂eczno艣膰. Wystarczy, 偶e zapoznasz si臋 z wtyczk膮 Macaroni for Shopify. Wi臋cej informacji znajdziesz na moim profilu LinkedIn.

馃攳 Poznaj najnowsze trendy i aktualizacje od Google:

Czy wiesz, 偶e Google wprowadzi艂o nowe ulepszenia w Search Console? A mo偶e s艂ysza艂e艣 o najnowszych dyskusjach z ekspertami Google na temat SEO? Z nami b臋dziesz na bie偶膮co z naj艣wie偶szymi zmianami i najlepszymi praktykami, kt贸re pomog膮 Ci poprawi膰 widoczno艣膰 Twojej strony w sieci.

馃敡 Zdob膮d藕 wiedz臋, kt贸ra wyr贸偶ni Ci臋 na tle konkurencji:

Odkryj, jakie wyzwania i mo偶liwo艣ci niesie ze sob膮 coraz bardziej zat艂oczony 艣wiat tre艣ci online. Przeczytaj o technikach manipulacji CTR, kt贸re mog膮 zmieni膰 pozycjonowanie Twojej strony, oraz dowiedz si臋, jak identyfikowa膰 i reagowa膰 na spadki ruchu na Twojej stronie.

Partnerem dzisiejszego wydania jest 艁ukasz Rogala z VerticalSEO.io – agencji SXO oferuj膮cej profesjonalne dzia艂ania SEO.

馃寪 Co nowego u Google’a, Binga?

Google wprowadzi艂 ulepszenia w zarz膮dzaniu tokenami w艂a艣ciciela w Search Console, umo偶liwiaj膮c 艂atwe identyfikowanie i usuwanie nieaktywnych token贸w. Ta aktualizacja zwi臋ksza bezpiecze艅stwo, zapobiegaj膮c nieautoryzowanemu dost臋powi do danych witryn.

W najnowszym odcinku serii „Google SEO office-hours” eksperci z zespo艂u jako艣ci wyszukiwania Google odpowiadaj膮 na pytania u偶ytkownik贸w dotycz膮ce optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO) i funkcjonowania wyszukiwarki Google. Poruszaj膮 tematy takie jak wp艂yw struktury URL na pozycje w wyszukiwarce, zarz膮dzanie indeksowaniem stron przez Google oraz metody radzenia sobie z problemami technicznymi wp艂ywaj膮cymi na SEO, jak b艂臋dy serwera czy migracja domeny.

Google zako艅czy艂 eksperyment o nazwie „Notes on Search”, kt贸ry pozwala艂 u偶ytkownikom Androida i Apple zostawia膰 notatki w wynikach wyszukiwania. Funkcja ta, cho膰 mia艂a s艂u偶y膰 ekspresji i pomaga膰 innym u偶ytkownikom, nie znalaz艂a praktycznego zastosowania i cz臋sto by艂a wykorzystywana do spamowania.

Wygl膮da na to, 偶e Google testuje nowy uk艂ad wynik贸w wyszukiwania, gdzie reklamy pojawiaj膮 si臋 nie tylko na g贸rze, ale te偶 s膮 wplecione mi臋dzy organiczne wyniki 鈥 reklamy s膮 wy艣wietlane zar贸wno nad jak i pod niekt贸rymi organicznymi wynikami wyszukiwania na tej samej stronie. Taka zmiana mo偶e utrudnia膰 odr贸偶nienie tre艣ci p艂atnych od organicznych.

W aktualizacjach z kwietnia Google wprowadzi艂 dwie istotne zmiany w dokumentacji dla tw贸rc贸w stron internetowych. 16 kwietnia dokonano wyja艣nienia dotycz膮cego ekstrakcji obraz贸w, potwierdzaj膮c, 偶e obrazy s膮 pobierane wy艂膮cznie z atrybutu src w tagach img. Te zmiany podkre艣laj膮 d膮偶enie Google do usprawnienia i wyja艣nienia proces贸w zwi膮zanych z indeksowaniem tre艣ci w sieci. 17 kwietnia zdecydowano o usuni臋ciu wskaz贸wek dotycz膮cych karuzeli wideo ze strukturalnych danych wideo. Ta funkcjonalno艣膰, cho膰 testowana z grup膮 w艂a艣cicieli stron, nie przynios艂a oczekiwanych korzy艣ci dla ekosystemu.

Chcesz zosta膰 partnerem SEOlettera? Napisz tutaj!

馃攳 SEO: Co warto zobaczy膰 w tym tygodniu?

W coraz bardziej zat艂oczonym 艣wiecie tre艣ci online trudno wyr贸偶ni膰 si臋 i dostarcza膰 warto艣ciowej tre艣ci dla u偶ytkownik贸w. We wpisie na blogu, autor opisuje problem „morza podobie艅stwa” w content marketingu i SEO, gdzie wszystkie tre艣ci wygl膮daj膮 i brzmi膮 tak samo, nie daj膮c 偶adnej warto艣ci dodanej dla czytelnik贸w.

Manipulacja CTR to skuteczna technika SEO. Dwa case study wykaza艂y, 偶e mo偶na poprawi膰 pozycj臋 strony w wyszukiwarkach nawet o 24 pozycje w ci膮gu 22 dni dla popularnego s艂owa kluczowego.

W ostatnim czasie obserwujemy dramatyczne fluktuacje w ruchu organicznym. Wielu biznesom trudno jest okre艣li膰 przyczyny spadku ruchu na swoich stronach. Dzi臋ki temu artyku艂owi dowiesz si臋 jak za pomoc膮 Google Search Console i Google Analytics 4 zidentyfikowa膰 strony, kt贸re straci艂y ruch organiczny, oraz okre艣li膰 przyczyny tego spadku.

Google wprowadzi艂 niedawno zmiany w swojej funkcji wyszukiwania, skupiaj膮c si臋 na eliminowaniu niskiej jako艣ci, generowanej przez AI. Niekt贸re firmy turystyczne odczu艂y spadek ruchu na swoich stronach, podczas gdy inne zauwa偶y艂y wzrost. Zmiany te mog膮 powodowa膰 fluktuacje w rankingach i utrudnia膰 firmom utrzymanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.

W coraz bardziej cyfrowym 艣wiecie cyberbezpiecze艅stwo staje si臋 kluczowe dla sukcesu biznesowego. Niestety, wiele firm nadal przywi膮zuje wi臋ksz膮 wag臋 do optymalizacji SEO ni偶 do bezpiecze艅stwa swoich danych. Przeczytaj, dlaczego 艂膮czenie SEO i cyberbezpiecze艅stwa jest niezb臋dne dla osi膮gni臋cia wzrostu biznesowego i ochrony przed potencjalnymi zagro偶eniami.

KeywordIan opublikowa艂 na Twitterze list臋 11 niszowych stron, kt贸re odnotowa艂y wzrost po marcowym update. Uwa偶am, 偶e warto j膮 sprawdzi膰 nie tylko pod k膮tem zastosowanych technik SEO, ale tak偶e pomys艂u na witryn臋.

Artyku艂 na blogu Screaming Frog przedstawia zaawansowane techniki audytu stron e-commerce za pomoc膮 narz臋dzia SEO Spider. Podkre艣lono znaczenie segmentacji audyt贸w oraz optymalizacji crawlowania, aby skutecznie analizowa膰 du偶e sklepy internetowe.

馃敡 Narz臋dzia SEO: bezp艂atne i p艂atne

GSC Helper to rozszerzenie, kt贸re usprawnia korzystanie z raport贸w wydajno艣ci Google Search Console. Obecne funkcje to wizualizacja danych wydajno艣ci tygodniowo, miesi臋cznie lub kwartalnie oraz mo偶liwo艣膰 otwarcia odwiedzanej strony w raporcie GSC jednym klikni臋ciem.

To rozszerzenie pomaga w znajdowaniu, inspekcji, eksporcie oraz przegl膮daniu plik贸w Sitemap XML na dowolnej stronie internetowej. Funkcje obejmuj膮 automatyczne wykrywanie link贸w z pliku robots.txt, wy艣wietlanie zawarto艣ci XML w czytelnej formie, walidacj臋 sk艂adni XML, eksport URL-i do pliku CSV jednym klikni臋ciem oraz przycisk u艂atwiaj膮cy tworzenie mapy strony, kana艂u RSS czy pliku produktowego dla stron eCommerce.

Podobne wpisy