SEOletter #9

[SEOletter#9] Dynamika rankingów Google, AI i manipulacja na Reddit, plus… case study wpływu szybkości ładowania strony na SEO!

Witaj w najnowszym wydaniu SEOlettera! 🚀

W tym tygodniu przyglądamy się najnowszym drganiom w rankingach Google, które nieustannie utrzymują naszą uwagę. Dodatkowo odkrywamy innowacyjne techniki SEO, takie jak funkcja „Dyskusje i fora” Google, która może rewolucjonizować widoczność treści w wyszukiwarkach. Nie przegap także głębokiego wglądu w mechanizmy wyszukiwania prezentowane przez Gary’ego Illyesa i zastanów się, jak technologia AI przekształca zarówno nasze podejście do SEO, jak i samą cyfrową przestrzeń.

PS. Przypominam o konkursie, w którym do wygrania jest bon na Allegro o wartości 500 zł. Szczegóły na moim koncie LinkedIn.

Partnerem dzisiejszego wydania jest Łukasz Rogala z VerticalSEO.io – agencji SXO oferującej profesjonalne działania SEO.

🌐 Co nowego u Google’a, Binga?

Kontynuacja niepokojących rozchwiań w rankingach Google i brak oznak poprawy

W ciągu ostatnich kilku dni zaobserwowano kontynuację niepokojących wahań w rankingach Google. Mimo że narzędzia śledzące update wydają się nieco uspokoić, dyskusja wśród społeczności SEO nadal jest bardzo ożywiona. Wszystko to ma miejsce podczas trwania aktualizacji podstawowej Google z marca 2024, która rozpoczęła się 51 dni temu. Czytaj więcej

Google rozpoczął testowanie nowej funkcji „Dyskusje i fora”

Jest to funkcja, która wyświetla odpowiedzi na pytania użytkowników bezpośrednio w wyszukiwarce. Funkcja ta wykorzystuje treści z różnych serwisów społecznościowych, takich jak Reddit czy Quora, i wyświetla je w formie fragmentów kodu. Nie wiadomo jeszcze, jaki wpływ będzie miało to na ruch organiczny serwisów społecznościowych, ale faktem jest, że ta funkcja może jeszcze bardziej odepchnąć wyniki organiczne na dalszy plan. Czytaj więcej

Anatomia wyniku wyszukiwania

W najnowszym odcinku serii „How Search Works” Gary Illyes wprowadza nas w świat mechanizmów wyszukiwania, które codziennie pomagają nam znajdować potrzebne informacje. Każdy wynik to nie tylko link, ale także krótki fragment (snippet) strony, który możemy sami kontrolować poprzez odpowiednie otagowanie naszej strony internetowej. Czytaj więcej

Użycie Gemini do tworzenia postów na social media

Najnowszy odcinek podcastu Search Off the Record, w którym Gary Illyes, Lizzi Sassman i John Mueller wystawiają na próbę duże modele językowe (LLM) i rywalizują o stworzenie najlepszego postu społecznościowego przy użyciu sztucznej inteligencji. Czytaj więcej

Uaktualnienie dokumentacji favicon

Google niedawno zaktualizowało swoją dokumentację dotyczącą favicon w wyszukiwarce, dodając definicje dla każdej wartości atrybutu rel. Celem zmiany jest ułatwienie użytkownikom wyboru odpowiedniej wartości dla favicon, szczególnie w kontekście różnic między nimi. Czytaj więcej

Chcesz zostać partnerem SEOlettera? Napisz tutaj!

🔍 SEO: Co warto zobaczyć w tym tygodniu?

Człowiek, który zabił wyszukiwarkę Google

Artykuł omawia wewnętrzne problemy Google, które doprowadziły do upadku Google Search, szczególnie poprzez praktyki zarządzania zorientowane na wzrost przychodów kosztem jakości wyszukiwania. Skupia się na konflikcie między zespołami wyszukiwania a reklam, gdzie „code yellow” oznaczało kryzys, wymuszając na pracownikach priorytetyzację dochodu nad funkcjonalnością. Czytaj więcej

Zagrożenia w sieci według WPScan

Raport WPScan dotyczy zagrożeń na stronach WordPress, ukazując, że głównymi wektorami ataku były słabe hasła i nielegalne oprogramowanie. Najczęściej zgłaszanym typem podatności były Cross-Site Scripting oraz SQL Injection. Zablokowano 7 mln potencjalnie szkodliwych ataków dzięki zaporze Jetpack, co świadczy o skuteczności narzędzia w ochronie stron. Czytaj więcej

Airbnb i ich droga do sukcesu dzięki programmatic SEO

Airbnb osiągnęło wartość 84,56 miliarda dolarów, stosując strategię programmatic SEO, która rewolucjonizuje branżę turystyczną. Programmatic SEO pozwala na jednoczesne tworzenie wielu optymalizowanych stron SEO, używając istniejących danych i predefiniowanych reguł do tworzenia treści. Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja zatruwa Reddit w celu promocji produktów

Reddit jest narażony na ataki z wykorzystaniem AI w celu manipulacji rankingami Google. Serwis ReplyGuy, promujący produkty w dyskusjach na Reddit, używa AI do naturalnego wprowadzania wzmianek o produktach. Praktyki te obejmują kupowanie starych kont Reddit do „parasite SEO”, co ma na celu przyczepienie produktu do wysoko ocenianych stron. Reddit stara się zwalczać te działania, jednak platforma jest wykorzystywana do manipulacji rankingami i generowania leadów. Czytaj więcej

Czy prędkość strony ma znaczenie?

Strona Conductor Academy oferuje zasoby na temat znaczenia szybkości ładowania stron dla SEO, podkreślając, jak nawet milisekundy mogą wpłynąć na współczynniki odrzuceń i konwersji. W swoim artykule zaprezentowali 10 case study różnych firm takich jak Vodafone czy eBay, które pokazują, że optymalizacja kluczowych metryk webowych, jak Core Web Vitals, może znacząco poprawić wyniki biznesowe. Czytaj więcej

SEO z punktu widzenia programisty

SEO to nie tylko treść, ale także kod. Artykuł na stronie Justjoin.it podkreśla, że optymalizacja SEO jest kluczowa zarówno dla programistów, jak i twórców treści. Współczesne SEO wymaga nie tylko semantycznie poprawnego kodowania, ale również optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych, szybkości ładowania i dostępności. Ulepszanie SEO może znacznie zwiększyć widoczność strony, przyciągając większą liczbę zainteresowanych użytkowników. Czytaj więcej

Poprawa ruchu organicznego przez zmniejszenie bloku linków wewnętrznych

SearchPilot przeprowadził test A/B na zmniejszenie wysokości bloku z linkami wewnętrznymi na stronie klienta z branży turystycznej, aby zbadać wpływ na organiczny ruch internetowy. Test pokazał, że modyfikacja ta może pozytywnie wpłynąć na czytelność i atrakcyjność wizualną strony, co przekłada się na lepszą nawigację i potencjalnie lepsze indeksowanie przez Google. Czytaj więcej

🔧 Narzędzia SEO: bezpłatne i płatne

Check My Links

Check My Links to rozszerzenie do sprawdzania linków, które przeszukuje Twoją stronę internetową i wyszukuje uszkodzone linki. Sprawdź rozszerzenie

LinkKlipper – wyodrębnij wszystkie linki

Link Klipper to proste, ale bardzo potężne rozszerzenie do przeglądarki Chrome, które pomaga wyodrębnić wszystkie linki na stronie internetowej i wyeksportować je do pliku.
Sprawdź rozszerzenie

Podobne wpisy