[SEOletter#8]🔥 Update w Google Search Console, porady SEO od ekspertów i zmiany w wynikach wyszukiwania!

🎉 Szansa na wygranie bonu na Allegro o wartości 500 zł!

Chcesz zdobyć bon na zakupy o wartości 500 zł? Dowiedz się, jak łatwo możesz go zdobyć, angażując się w naszą społeczność. Wystarczy, że zapoznasz się z wtyczką Macaroni for Shopify. Więcej informacji znajdziesz na moim profilu LinkedIn.

🔍 Poznaj najnowsze trendy i aktualizacje od Google:

Czy wiesz, że Google wprowadziło nowe ulepszenia w Search Console? A może słyszałeś o najnowszych dyskusjach z ekspertami Google na temat SEO? Z nami będziesz na bieżąco z najświeższymi zmianami i najlepszymi praktykami, które pomogą Ci poprawić widoczność Twojej strony w sieci.

🔧 Zdobądź wiedzę, która wyróżni Cię na tle konkurencji:

Odkryj, jakie wyzwania i możliwości niesie ze sobą coraz bardziej zatłoczony świat treści online. Przeczytaj o technikach manipulacji CTR, które mogą zmienić pozycjonowanie Twojej strony, oraz dowiedz się, jak identyfikować i reagować na spadki ruchu na Twojej stronie.

Partnerem dzisiejszego wydania jest Łukasz Rogala z VerticalSEO.io – agencji SXO oferującej profesjonalne działania SEO.

🌐 Co nowego u Google’a, Binga?

Google wprowadził ulepszenia w zarządzaniu tokenami właściciela w Search Console, umożliwiając łatwe identyfikowanie i usuwanie nieaktywnych tokenów. Ta aktualizacja zwiększa bezpieczeństwo, zapobiegając nieautoryzowanemu dostępowi do danych witryn.

W najnowszym odcinku serii „Google SEO office-hours” eksperci z zespołu jakości wyszukiwania Google odpowiadają na pytania użytkowników dotyczące optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO) i funkcjonowania wyszukiwarki Google. Poruszają tematy takie jak wpływ struktury URL na pozycje w wyszukiwarce, zarządzanie indeksowaniem stron przez Google oraz metody radzenia sobie z problemami technicznymi wpływającymi na SEO, jak błędy serwera czy migracja domeny.

Google zakończył eksperyment o nazwie „Notes on Search”, który pozwalał użytkownikom Androida i Apple zostawiać notatki w wynikach wyszukiwania. Funkcja ta, choć miała służyć ekspresji i pomagać innym użytkownikom, nie znalazła praktycznego zastosowania i często była wykorzystywana do spamowania.

Wygląda na to, że Google testuje nowy układ wyników wyszukiwania, gdzie reklamy pojawiają się nie tylko na górze, ale też są wplecione między organiczne wyniki — reklamy są wyświetlane zarówno nad jak i pod niektórymi organicznymi wynikami wyszukiwania na tej samej stronie. Taka zmiana może utrudniać odróżnienie treści płatnych od organicznych.

W aktualizacjach z kwietnia Google wprowadził dwie istotne zmiany w dokumentacji dla twórców stron internetowych. 16 kwietnia dokonano wyjaśnienia dotyczącego ekstrakcji obrazów, potwierdzając, że obrazy są pobierane wyłącznie z atrybutu src w tagach img. Te zmiany podkreślają dążenie Google do usprawnienia i wyjaśnienia procesów związanych z indeksowaniem treści w sieci. 17 kwietnia zdecydowano o usunięciu wskazówek dotyczących karuzeli wideo ze strukturalnych danych wideo. Ta funkcjonalność, choć testowana z grupą właścicieli stron, nie przyniosła oczekiwanych korzyści dla ekosystemu.

Chcesz zostać partnerem SEOlettera? Napisz tutaj!

🔍 SEO: Co warto zobaczyć w tym tygodniu?

W coraz bardziej zatłoczonym świecie treści online trudno wyróżnić się i dostarczać wartościowej treści dla użytkowników. We wpisie na blogu, autor opisuje problem „morza podobieństwa” w content marketingu i SEO, gdzie wszystkie treści wyglądają i brzmią tak samo, nie dając żadnej wartości dodanej dla czytelników.

Manipulacja CTR to skuteczna technika SEO. Dwa case study wykazały, że można poprawić pozycję strony w wyszukiwarkach nawet o 24 pozycje w ciągu 22 dni dla popularnego słowa kluczowego.

W ostatnim czasie obserwujemy dramatyczne fluktuacje w ruchu organicznym. Wielu biznesom trudno jest określić przyczyny spadku ruchu na swoich stronach. Dzięki temu artykułowi dowiesz się jak za pomocą Google Search Console i Google Analytics 4 zidentyfikować strony, które straciły ruch organiczny, oraz określić przyczyny tego spadku.

Google wprowadził niedawno zmiany w swojej funkcji wyszukiwania, skupiając się na eliminowaniu niskiej jakości, generowanej przez AI. Niektóre firmy turystyczne odczuły spadek ruchu na swoich stronach, podczas gdy inne zauważyły wzrost. Zmiany te mogą powodować fluktuacje w rankingach i utrudniać firmom utrzymanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.

W coraz bardziej cyfrowym świecie cyberbezpieczeństwo staje się kluczowe dla sukcesu biznesowego. Niestety, wiele firm nadal przywiązuje większą wagę do optymalizacji SEO niż do bezpieczeństwa swoich danych. Przeczytaj, dlaczego łączenie SEO i cyberbezpieczeństwa jest niezbędne dla osiągnięcia wzrostu biznesowego i ochrony przed potencjalnymi zagrożeniami.

KeywordIan opublikował na Twitterze listę 11 niszowych stron, które odnotowały wzrost po marcowym update. Uważam, że warto ją sprawdzić nie tylko pod kątem zastosowanych technik SEO, ale także pomysłu na witrynę.

Artykuł na blogu Screaming Frog przedstawia zaawansowane techniki audytu stron e-commerce za pomocą narzędzia SEO Spider. Podkreślono znaczenie segmentacji audytów oraz optymalizacji crawlowania, aby skutecznie analizować duże sklepy internetowe.

🔧 Narzędzia SEO: bezpłatne i płatne

GSC Helper to rozszerzenie, które usprawnia korzystanie z raportów wydajności Google Search Console. Obecne funkcje to wizualizacja danych wydajności tygodniowo, miesięcznie lub kwartalnie oraz możliwość otwarcia odwiedzanej strony w raporcie GSC jednym kliknięciem.

To rozszerzenie pomaga w znajdowaniu, inspekcji, eksporcie oraz przeglądaniu plików Sitemap XML na dowolnej stronie internetowej. Funkcje obejmują automatyczne wykrywanie linków z pliku robots.txt, wyświetlanie zawartości XML w czytelnej formie, walidację składni XML, eksport URL-i do pliku CSV jednym kliknięciem oraz przycisk ułatwiający tworzenie mapy strony, kanału RSS czy pliku produktowego dla stron eCommerce.

Podobne wpisy