[SEOletter #36] Zmiany w Google w Europie, koniec Sitelinks, personalizacja wyszukiwań, nowe narzędzie do Google Discover, analiza SERP i robots.txt
Witaj w najnowszym wydaniu SEOletter!
Od regulacji w Europie, przez postępowania antymonopolowe w Kanadzie i USA, aż po zmiany w algorytmach oraz funkcjonalnościach Google, branża SEO stoi przed kolejnymi wyzwaniami i szansami.
W tym wydaniu przyjrzymy się:
- Zmianom w Google pod presją europejskiego DMA, które wpłynęły na wyniki wyszukiwania i nowe formaty reklamowe.
- Rosnącej personalizacji wyszukiwania, która stawia nowe pytania o rolę zalogowanych użytkowników w strategiach SEO.
- Koniec wyszukiwarki Sitelinks, co oznacza uproszczenie wyników, ale i zmianę podejścia do optymalizacji widoczności w SERP.
Nie zabraknie też praktycznych wskazówek i narzędzi:
- Jak zoptymalizować plik robots.txt?
- Jak wykorzystać Google Discover do zwiększenia ruchu?
- Jak analizować kompresję wyników SERP oraz przejścia użytkowników między stronami w Chrome?
[Reklama]
Odkryj potęgę Google Search Console z ekspertem SEO!
Sebastian Heymann zaprasza na intensywne szkolenie online, które odmieni Twoje podejście do optymalizacji stron:
- Prawie 10 godzin praktycznego materiału wideo
- 87% problemów SEO rozwiązanych za pomocą darmowego narzędzia
- Unikalna wiedza niedostępna w internecie
- Elastyczny dostęp 24/7
- Aż 50% zniżki – tylko 685 zł netto!
Dołącz do grona zadowolonych kursantów i rozwiąż 80% swoich problemów SEO. Nie czekaj – oferta ważna tylko do 31.12.2024!
Zainwestuj w swoją wiedzę SEO już dziś i wyprzedź konkurencję!
🌐 Co nowego u Google’a, Binga?
- Zmiany w wynikach wyszukiwania Google w Europie – Google wprowadziło szereg zmian w wynikach wyszukiwania w Europie, aby dostosować się do wymogów Aktu o Rynkach Cyfrowych (DMA).
- Personalizacja wyników wyszukiwania Google – Wyniki wyszukiwania stają się coraz bardziej spersonalizowane.
- Koniec z wyszukiwarką Sitelinks w Google – Funkcja została usunięta z Google Search 27 listopada 2024 roku.
- Postępowanie przeciwko Google w Kanadzie – Zarzuty obejmują nadużywanie dominującej pozycji.
- Nowe propozycje zmian w wynikach wyszukiwania w Europie – Proponowane zmiany obejmują rozszerzone jednostki wyników.
- Algorytm i sprawa antymonopolowa – Departament Sprawiedliwości USA może wymagać większej przejrzystości algorytmów Google.
🔍 SEO: Co warto zobaczyć w tym tygodniu?
- Nowoczesny przewodnik po pliku robots.txt – Szczegółowe omówienie składni i zastosowania pliku robots.txt.
- Narzędzie do optymalizacji Google Discover – Pomocne narzędzie do zwiększenia widoczności treści.
- Analiza kompresji wyników SERP – Technika analizy wyników wyszukiwania.
- Rozwiązanie tematyczne dla strategii SEO – Metoda wykorzystania cosinusowej podobieństwa.