[SEOletter] #22: JavaScript i indeksowanie, Deepfake, Google Trends, CLS, Paginacja SEO, Wektory osadzeń, Ruch internetowy podczas Igrzysk

🌐 Co nowego u Google’a, Binga?

Rosnąca zmienność rankingu wyszukiwania Google

Google przeżywał bardzo niestabilny lipiec, a końcówka miesiąca była szczególnie burzliwa. Możliwe, że Google testuje nową aktualizację algorytmu wyszukiwania. Narzędzia do śledzenia rankingu pokazują duże ruchy w wynikach wyszukiwania, a społeczność SEO jest pełna spekulacji na temat nadchodzącej aktualizacji

Czytaj więcej

Funkcja Google pomija wyniki wyszukiwania dotyczące nieudanego zamachu na Trumpa.

Użytkownicy Google byli zaskoczeni brakiem wyników dotyczących zamachu na byłego prezydenta Trumpa. Funkcja autouzupełniania Google nie sugerowała odpowiednich wyników, co wywołało krytykę i oskarżenia o manipulację wyborami. Google tłumaczy, że systemy mają zabezpieczenia przed przewidywaniami związanymi z przemocą polityczną

Czytaj więcej

Jak Google obsługuje JavaScript w procesie indeksowania

Google znacznie poprawił swoje możliwości renderowania JavaScript. Współczesne możliwości obejmują renderowanie wszystkich stron HTML, używanie najnowszej wersji Chrome oraz stateless rendering. Badania pokazują, że Google skutecznie renderuje i indeksuje treści JavaScript, obalając kilka mitów na ten temat

Czytaj więcej

Aktualizacja Google Search dotycząca treści deep fake

Google wprowadza ulepszenia, aby chronić osoby przed niekonsensualnymi treściami seksualnymi typu „deepfake”. Nowe systemy ułatwiają usuwanie takich treści z wyszukiwania i poprawiają ranking, aby takie treści nie pojawiały się wysoko w wynikach. Aktualizacje zmniejszyły ekspozycję na takie treści o ponad 70%

Czytaj więcej

Widoczność strony po nałożeniu ręcznego filtra

Strona Glenna Gabe’a otrzymała ręczny filtr i cała treść została oznaczona jako „noindex”. Po zdjęciu ręcznego działania i przypadkowym usunięciu tagu „noindex”, wiele treści zostało ponownie zindeksowanych. To spowodowało gwałtowny wzrost rankingów. Subdomena teraz ponownie rankuje dla 277 tys. zapytań. Strony prawdopodobnie z czasem znikną, ale na razie to duży zastrzyk dla przychodów.

Czytaj więcej

Dane Google Trends

Czym jest Google Trends, w jaki sposób gromadzi dane i jak można z nich korzystać? Dołącz do Daniela Waisberga, Search Advocate w Google, w podróży do świata danych wyszukiwania i odkryj dokładnie, co widzisz, gdy odwiedzasz Google Trends i wyszukujesz termin.

Czytaj więcej

🔍 SEO: Co warto zobaczyć w tym tygodniu?

Zrozumienie i optymalizacja Cumulative Layout Shift (CLS)

Cumulative Layout Shift (CLS) to metryka Google Core Web Vitals, która mierzy niespodziewane przesunięcia elementów na stronie podczas przewijania lub interakcji użytkownika. CLS stał się czynnikiem rankingowym w 2021 roku, co oznacza, że ważne jest, aby zrozumieć, czym jest i jak go optymalizować

Czytaj więcej

Najlepsze praktyki paginacji: case study eCommerce i wskazówki dotyczące przyjaznej dla wyszukiwarek paginacji

SearchPilot przeprowadził case study, w którym usunięto okruszki (breadcrumbs) ze stron internetowych. Zmiana ta doprowadziła do poprawy widoczności stron w wynikach wyszukiwania, co sugeruje, że okruszki mogą negatywnie wpływać na SEO. Eksperyment pokazał, że optymalizacja struktury nawigacji może mieć istotny wpływ na pozycjonowanie strony.

Czytaj więcej

10 najczęstszych problemów znalezionych podczas audytów SEO

Andy Drinkwater przeprowadził ponad 260 audytów SEO i przedstawił 10 najczęstszych problemów, które napotkał podczas audytowania.

Czytaj więcej

Wektory osadzeń: nowy kierunek w SEO?

Wektory osadzeń to zaawansowana technologia, która zmienia sposób, w jaki przetwarzamy i analizujemy dane. Tradycyjne wyszukiwanie opiera się na dopasowywaniu słów kluczowych, ale wektory osadzeń umożliwiają bardziej złożone i precyzyjne wyszukiwanie, uwzględniając kontekst i znaczenie

Czytaj więcej

Jak Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024 wpłynęły na ruch internetowy?

Ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024, odbyła się 26 lipca 2024 roku, po raz pierwszy poza stadionem, co znacząco wpłynęło na ruch internetowy we Francji. Podczas transmisji telewizyjnej ruch internetowy spadł o 15-20%, szczególnie podczas występów Celine Dion i Lady Gagi oraz zapalenia znicza olimpijskiego. Po zakończeniu ceremonii ruch wzrósł o 8%.

Czytaj więcej