Google Core Update 5 marzec 2024

Google Core Update Marzec 2024 + Spam Update – co powinieneś wiedzieć

Google Core Update

Google Core Update to znacząca aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google, która ma istotny wpływ na pozycje stron internetowych w wynikach wyszukiwania oraz na ruch organiczny.

Podstawowe cele aktualizacji: Aktualizacja z marca 2024 r. skupia się na poprawie jakości wyników wyszukiwania poprzez zmniejszenie zależności od pojedynczych sygnałów i ograniczenie treści o niskiej jakości o 40%. W związku z tym, eksperci SEO powinni monitorować rankingi pod kątem ewentualnych wahań i przygotować się na konieczność wprowadzenia ulepszeń zawartości w celu odzyskania spadków wydajności.

Google ogłosiło, że aktualizacja Core Update z marca 2024 roku rozpoczęła się i będzie trwać do miesiąca ze względu na aktualizacje w kilku systemach w głównym systemie rankingowym.

Pod tym linkiem można śledzić statusy aktualizacji Google:
https://status.search.google.com/incidents/iXz2PJfodvyjaVUeqxZE

„Podobnie jak używamy wielu systemów do identyfikowania wiarygodnych informacji, ulepszyliśmy nasze podstawowe systemy rankingowe, aby wyświetlać bardziej pomocne wyniki przy użyciu różnych innowacyjnych sygnałów i podejść. Nie ma już jednego sygnału lub systemu używanego do tego celu, a także dodaliśmy nową stronę FAQ, aby pomóc wyjaśnić tę zmianę.”

Źródło + tłumaczenie: https://developers.google.com/search/blog/2024/03/core-update-spam-policies

Ta aktualizacja może spowodować więcej zmian w rankingach niż poprzednie aktualizacje Core Update, więc specjaliści SEO powinni być przygotowani na ewentualne zmiany w wynikach wyszukiwania.

Pierwsze „ofiary” Google Core Update

Natychmiast po rozpoczęciu podwójnej aktualizacji Google zaczęło nakładać kary i ręcznie deindeksować witryny. Szczególnie ucierpieli na tym specjaliści, którzy publicznie uczą generowania treści poprzez sztuczną inteligencję oraz pokazujący jak działa parasite SEO.

#1. Julian Goldie

W poniższym filmie, Julian Goldie omówił swoje doświadczenia związane z deindeksowaniem jego witryn przez Google, podkreślając szok jak szybko strony zostały wyrzucone z indeksu Google, a nie samym działaniem. Powiedział również, że deindeksacja dotyczyła tylko jego publicznych stron i spekuluje, że działanie to było odpowiedzią na jego otwarcie omawiane strategie SEO, które mogły przyciągnąć uwagę Google. Goldie planuje dalsze dzielenie się strategiami SEO w ramach swojej prywatnej grupy SEO Mastermind, aby uniknąć dalszej ekspozycji publicznej.

#2. Shawna Newman

Tłumaczenie: „lol, strona została trafiona przez aktualizację z maja 2022 roku i od tego czasu niewiele z nią zrobiłem, ponieważ zrobiłem na niej wszystko „dobrze”. Oryginalne obrazy i badania, brak treści AI, 6 lat i nieco ponad 100 postów. Duża witryna w niszy (wciąż indeksowana) ukradła moje treści i przeciwdziałała mi DMCA”

#3. Jacky Chou

Tłumaczenie: „W końcu to się stało. Google mnie namierzyło. Trafili wszystkie strony w tym samym GSC. Nawet strony, które na to nie zasługiwały. Oto moje przemyślenia 👇”

Poniżej bieżąca lista stron, które zaliczyły Core Update (strony są dodawane cały czas):
https://docs.google.com/spreadsheets/d/19JkgyAGY_sf629uuefLPFmnpmrFRiP7megjVHbMGGTg/edit#gid=575392732

Google Spam Update

Google ogłosił nową politykę spamową przeciwko praktykom, które mogą negatywnie wpływać na jakość wyników wyszukiwania. Wśród nich znajdują się: nadużywanie wygasłych domen, nadużywanie skalowanej treści i nadużywanie reputacji strony.

WAŻNE: Właściciele stron oraz specjaliści SEO powinni zapoznać się z tą polityką i upewnić się, że nie angażują się w te praktyki, aby uniknąć negatywnych zmian w rankingach lub usunięcia ze wyników wyszukiwania.

Nadużywanie wygasłych domen

Nadużycie wygasłych domen polega na zakupie i ponownym wykorzystaniu wygasłej nazwy domeny głównie w celu manipulowania rankingami wyszukiwania przez hostowanie treści o niskiej lub zerowej wartości dla użytkowników. Na przykład, ktoś mógłby kupić domenę wcześniej używaną przez stronę medyczną i przekształcić ją w hosta treści o niskiej jakości związanej z hazardem, licząc na sukces w wyszukiwarce dzięki renomie domeny z poprzedniej własności.

Nadużycie wygasłych domen nie jest czymś, co ludzie robią przypadkowo. Jest to praktyka stosowana przez osoby, które pragną uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwaniu przy użyciu treści o niskiej wartości, wykorzystując dawną reputację nazwy domeny. Te domeny zazwyczaj nie są przeznaczane dla odwiedzających, aby znaleźć je w inny sposób niż przez wyszukiwarki.

Nadużywanie skalowanej treści

Nadużycie skalowanej treści występuje, gdy tworzonych jest wiele stron głównie w celu manipulowania rankingami wyszukiwania i nie pomaga to użytkownikom. Ta szkodliwa praktyka skupia się zwykle na tworzeniu dużych ilości nieoryginalnej treści, która nie przynosi użytkownikom prawie żadnej wartości, niezależnie od sposobu jej powstania.

Nowa polityka rozwija wcześniejszą politykę dotyczącą treści generowanych automatycznie, zapewniając, że możemy podejmować działania wobec nadużyć skalowanej treści, jeśli będzie to konieczne, niezależnie od tego, czy treść powstaje przy użyciu automatyzacji, wysiłku ludzkiego lub kombinacji procesów ludzkich i automatycznych.

Nadużywanie reputacji strony (parasite SEO)

Nadużycie reputacją strony oznacza publikowanie stron przez osoby trzecie bez odpowiedniego nadzoru lub udziału ze strony właściciela strony, w celu manipulowania wynikami wyszukiwania poprzez wykorzystanie dobrej reputacji strony. Te strony mogą mieć formę reklam, sponsoringu lub treści stworzonych przez partnerów i zwykle nie są związane z głównym celem strony. Ponadto, nie przynoszą one prawie żadnej wartości dla użytkowników.

Nowa polityka Google nie zakłada, że wszystkie treści publikowane przez osoby trzecie są złe. Tylko te, które są publikowane bez odpowiedniego nadzoru i mają na celu manipulowanie wynikami wyszukiwania. Na przykład, wiele witryn publikuje reklamy skierowane do ich stałych czytelników, a nie w celu manipulowania wynikami wyszukiwania. Te reklamy, które są często nazywane „reklamami natywnymi” lub „advertorialami”, nie powinny mylić czytelników, gdy znajdą je na stronie lub w wynikach wyszukiwania Google. Nie muszą być blokowane w wyszukiwarce Google.

Podsumowując, Google Core Update z marca 2024 roku jest istotną aktualizacją algorytmu wyszukiwarki, która może wpłynąć na pozycje stron internetowych i ruch organiczny. Celem tej aktualizacji jest poprawa jakości wyników wyszukiwania i ograniczenie treści o niskiej jakości. Specjaliści SEO powinni monitorować rankingi i być przygotowani na konieczność wprowadzenia ulepszeń zawartości. Nowa polityka spamowa Google skierowana jest przeciwko nadużywaniu wygasłych domen, skalowanej treści i reputacji strony. Właściciele stron i specjaliści SEO powinni unikać tych praktyk, aby zminimalizować ryzyko negatywnych zmian w rankingach lub usunięcia ze wyników wyszukiwania.


Podobne wpisy