[SEOletter] #32: Aktualizacja rankingu Google, AI Overviews, Oszustwa w karcie Wiadomości, Chrome DevTools CLS, Dotdash Meredith o AI, Crawl Budget, INP optymalizacja, Perplexity o plagiacie, ChatGPT Search, Sprawa Foundem vs Google

🌐 Co nowego u Google’a, Binga?

Nadchodzi aktualizacja rankingu wyszukiwania Google, ale ofiary HCU powinny iść dalej

Google poinformowało, że wkrótce nastąpi nowa aktualizacja algorytmu wyszukiwania, jednocześnie sugerując, aby strony dotknięte poprzednimi aktualizacjami, takimi jak Helpful Content Update, nie oczekiwały poprawy i skupiły się na nowych działaniach.

Czytaj więcej

AI Overviews dociera do większej liczby miejsc na świecie

Google ogłosiło największą do tej pory ekspansję funkcji AI Overviews, która obejmie ponad 100 krajów i terytoriów, docierając do ponad miliarda użytkowników miesięcznie. Funkcja wspiera teraz więcej języków, takich jak angielski, hiszpański, portugalski, japoński, hindi i indonezyjski.

Czytaj więcej

Oszuści wydają się wykorzystywać kartę Wiadomości w wyszukiwarce Google

Odkryto lukę w karcie Wiadomości Google, gdzie oszuści umieszczają swoje zamaskowane witryny na szczycie wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych, kierując użytkowników do stron z oszustwami.

Czytaj więcej

Google Chrome DevTools dodaje zaawansowane narzędzie do debugowania CLS

Nowa funkcja w Chrome DevTools ułatwia identyfikację i rozwiązywanie problemów z przesunięciami układu (layout shifts) wpływającymi na wydajność stron internetowych.

Czytaj więcej

Dyrektor generalny Dotdash Meredith o przejęciach Google AI i AdTech

Neil Vogel, CEO Dotdash Meredith, omawia partnerstwo firmy z OpenAI, brak współpracy ze strony Google oraz plany wzmocnienia bezpośredniej dystrybucji i monetyzacji treści.

Czytaj więcej

Google aktualizuje dokumentację dotyczącą crawl budgetu dla dużych witryn z różnymi wersjami mobilnymi i desktopowymi

Google zaleca, aby wszystkie linki były obecne zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej strony. Jeśli wersja mobilna nie zawiera wszystkich linków z wersji desktopowej, może to spowolnić odkrywanie nowych stron. W przypadku braku możliwości zapewnienia tych samych linków na obu wersjach, należy je uwzględnić w pliku mapy witryny.

Czytaj więcej

🔍 SEO: Co warto zobaczyć w tym tygodniu?

Jak zoptymalizować Interaction to Next Paint (INP)

Poradnik wyjaśnia, czym jest wskaźnik INP, jak identyfikować problematyczne interakcje na stronie oraz przedstawia 6 metod optymalizacji czasów interakcji w celu poprawy wrażeń użytkownika.

Czytaj więcej

Dyrektor generalny Perplexity unika zdefiniowania „plagiatu”

Aravind Srinivas, CEO Perplexity, odmówił wyjaśnienia, jak firma definiuje plagiat, w kontekście pozwu Dow Jones i zarzutów o powielanie treści przez platformę AI.

Czytaj więcej

ChatGPT wprowadził funkcję „Search”

ChatGPT wprowadza nową funkcję wyszukiwania, która zapewnia szybkie i aktualne odpowiedzi wraz z linkami do istotnych źródeł internetowych, łącząc zalety interfejsu języka naturalnego z wartością aktualnych informacji.

Czytaj więcej

Para, która rzuciła wyzwanie Google i kosztowała giganta technologicznego 2 mld funtów

Shivaun i Adam Raff, twórcy strony Foundem, wygrali 15-letnią batalię prawną przeciwko Google. Ich witryna została niesłusznie ukarana przez algorytmy wyszukiwarki, co doprowadziło do jej spadku w wynikach wyszukiwania. Sprawa zakończyła się rekordową grzywną w wysokości 2,4 miliarda euro za nadużywanie dominującej pozycji rynkowej przez Google.

Czytaj więcej